Opnieuw hebben we een kwaliteitsverslag geschreven waar we trots op zijn. In ons kwaliteitsverslag van vorig jaar wilden we alles aan de orde laten komen. Daardoor ontbrak het aan diepgang. Dit jaar hebben we er dan ook voor gekozen een selectie te maken van onderwerpen en die vanuit verschillende perspectieven te belichten. Dat zijn: de cliënt, de medewerker en de organisatie. We hopen op die manier meer leerpunten te kunnen ontdekken die uiteindelijk de kwaliteit van zorg moeten verbeteren. En dat is waar het om gaat.
Wat mag niet ontbreken in het kwaliteitsrapport?
In het najaar hebben we alle medewerkers via ons sociale intranet “Mijn Gors” en de cliëntenraden gevraagd mee te denken over welke onderwerpen we aandacht zouden moeten geven in het kwaliteitsrapport. En dat hebben we geweten! Zowel vanuit de teams als vanuit de cliënten(raden) zijn er veel reacties gekomen. Het was even puzzelen hoe we hier een gezamenlijke lijn in konden ontdekken, maar we denken dat we hierin goed geslaagd zijn. Naast de gebruikelijke onderwerpen in een kwaliteitsrapport hebben we vier thema’s benoemd, die we vanuit verschillende invalshoeken en onderdelen zullen belichten. Dit zijn veranderingen in:
1. zorgvraag
2. huisvesting
3. medewerkers
4. organisatiestructuur
Waardevolle inhoudelijke besprekingen
Ook dit jaar zullen we het kwaliteitsrapport bespreken met een grote groep medewerkers, cliënten en leden van de CCR in een intern beraad. Voorgaande jaren hebben beide sessies ons zeer waardevolle aandachtspunten opgeleverd.
Lees meer over Gors op onze website!
Doordat we een selectie van onderwerpen hebben gemaakt, hebben we ook veel van de genoemde onderwerpen niet in het kwaliteitsrapport opgenomen. Dat betekent niet dat die niet van waarde zijn. In 2019 zijn er wederom veel initiatieven geweest waar we heel trots op zijn. Wil je meer weten over onze laatste ontwikkelingen of verhalen lezen over cliënten, medewerkers en vrijwilligers bij Gors? Check dan onze website. Lees bijvoorbeeld over onze ambities en speerpunten op www.gors.nl/overons. Bij publicaties is ook ons nieuwste magazine “Mensenwerk” te vinden met allerlei interessante artikelen over Gors.
Meer weten over dit kwaliteitsrapport?
Heb je naar aanleiding van het lezen van ons rapport over 2019 vragen of suggesties, aarzel niet om contact met ons op te nemen via info@gors.nl of (0113) 273 333.
Met dank aan bestuurssecretaris Lou Corsius, kwaliteitsadviseur Arianne Klompe en communicatieadviseur Robbin Gilijamse die veel tijd in het samenstellen van dit rapport hebben gestoken en aan iedereen die heeft meegewerkt aan het rapport!
Veel leesplezier!
Karin Smit,
Bestuurder